onsdag 26 december 2012

Julklappsspelet!

Hej svejs!
Idag så har jag och älskling varit hos hans mamma på julmiddag tillsammans med hans syskon, det var super mysigt och roligt.
Vi åt väldigt god mat och så fick vi lite julklappar och så spelade vi julklappsspelet.
Jag vet att man kan spela julklappsspelet på olika sätt men vi brukar iallafall spela det på detta vis:

Vi har bestämt att var och en ska köpa två julklappar som tillsammans ska bli ungefär 100kr.
Sedan så lägger vi dom i en hög på bordet och så har vi två tärningar som man i tur och ordning ska slå. Det som gäller är att man ska få två lika siffror på tärningarna för då får man välja ett paket. När alla paket är utdelade så öppnar vi dom, men om någon nu blev utan paket så får han/hon välja vilket han vill i från någon annan. Sedan så sätter vi en äggklocka på en bestämd tid och så börjar vi slå tärningarna igen. Om man får lika så tar man en sak man vill ha i från någon annan och så håller vi på så tills klockan ringer. Om någon då inte fick något paket så väljer personen en sak han/hon vill ha och så är spelet slut.
Jag fick ett par super gosiga tofflor i spelet som jag bara älskar massor <3
Jag tycker personerligen att detta är mycket roligare än att ge varandra en massa julklappar som man kanske ändå inte vill ha eller behöver. Så om ni tycker det är svårt att köpa julklappar eller helt enkelt inte gillar att göra det så kan jag varmt rekomendera detta för det är väldigt roligt och trevligt.

Nu har vi varit hemma ett tag och jag kan säga att det var skönt att komma hem. Jag har blivit väldigt förkyld och då är det bäst och skönast att vara hemma.
Älskling har varit snäll och gått ner till ica och köpt naturgodis och oliver till mig förut som jag förövrigt blev lite piggare utav. så säger bara att min pojkvän är underbarast i hela världen och jag älskar honom mer än tusen varv runt jorden.

Nu vet ni hur min dag har varit men nu måste jag sluta skriva detta blev lite lång känner jag och det är nog ingen som kommer att läsa allt detta men om någon nu gör det så säger jag tack så mycket för att du tog dig den tiden.
Ha det så himla bra!
Nathalie                   

                                      
                                        Här är tofflorna som jag då fick i spelet :)
                                       
                                        Ser dom inte hur sköna och gosiga ut som helst? :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar