torsdag 10 januari 2013

Vet du vad en kallskänka är för något?

Nu var det länge sedan jag skrev något men jag kan börja med att berätta vad som har hänt sen sist. Jag har firat in det nya året tillsammans med min sambo och min kusin som kom förbi en stumd. Vi åt god mat och gick ut och kollade på lite fyrverkerier.
Jag har också fått reda på att jag ska börja plugga till kallskänka vilket jag har velat göra ett tag. Så det ser jag väldigt mycket fram emot. Börjar redan nu på måndag den 14/1 så mer info om vad jag tycker om kursen kommer.
Det är inte lätt att veta vad allt betyder i dagens lägge så jag skulle kunna berätta lite kort för er som inte vet vad en kallskänka gör.

Jo en kallskänka är en person som jobbar i det kalla köket med att göra mackor, sallade och smörgåstårtor. Här nedan så kommer lite bilder på olika saker som man exempelvis gör som kallskänka.
 
 

                                                  
                                                           


Jag kan också berätta att idag har det inte hänt alls mycket. Har bara städat lite inför imorgon då älskling ska ddra hem lite polare och ha Star Wars maraton. jag för min del ska till min underbara vän Sanna och se på film och dricka lite och snacka skit, vilket jag tycker ska bli riktigt trevligt.
Men nu måste jag nog sova så att jag orkar upp imorgon. Sov gott alla läsare. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar